אחריות הורים למעשי ילדיהם?

לפני מספר ימים הניחו חברי הכנסת זאב בוים וזאב בילסקי על שולחן הכנסת את הצעת החוק הבאה, שנועדה לתקן את חוק העונשין, ושמה "אחריות הורים":

–          הצעת החוק מציעה להטיל על הורה אחריות לעבירות שעבר ילדו הקטין.

–          בהתאם, ההורה עצמו, יידרש לשלם קנס בגין כל עבירה שעבר ילדו הקטין, בגובה 1,000 ₪.

–          ההצעה עלתה לאור תופעות הולכות וגוברות של אלימות בני נוער בישראל: בדברי ההסבר נכתב כי בשנים האחרונות ההורים מהווים חלק פחות משמעותי בחיי ילדיהם, ממה שהיה בעבר, ויש לכך, לדעת המציעים, תרומה להאמרה החדה במעורבות בני נוער בתקריות אלימות.

–          החוק החדש יוכל למנוע מקרי אלימות ו-ונדליזם המבוצעים על ידי בני נוער המשוטטים בלילות ללא מטרה, משתכרים וגורמים נזקים לסביבתם, כאשר החוק ייאלץ את ההורים לקחת אחריות ולהיות חלק פעיל בחיי ילדיהם (לדעת היכן הם נמצאים בשעות הלילה, מה הם עושים ואם הם מחזיקים כלי נשק).

ואני אומרת?

מצד אחד – אני לא מאמינה שאפשר לכוף הורה להיות מעורב בחיי ילדו: או שהוא הורה כזה, או שלא.

מצד שני – אני בעד לנסות, ואולי רק המודעות לכך תעשה את שלה.

מכל מקום, במידה וחוק זה ייכנס לתוקף, בתי המשפט יצטרכו להיזהר מאוד באכיפתו: יש למנוע מקרים בהם מצבם הכלכלי של הורי הנער יורע עוד יותר בשל הקנסות הללו שיוטלו עליהם, יתר ילדי המשפחה ייפגעו, אך אלימות ילדם הפוגע לא תיפסק בשל הקנס…ממצבים אלו יש להימנע.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא אחריות הורים למעשי ילדיהם?

  1. מאת גבי‏:

    לדעתי רק הטלת קנסות כבדים על ההורים יצילו את הנוער של היום . יחסכו מאיתנו את הונדליזם , בעיות הרעש בלילות , הברבריות בכבישים חוסר הסובלנות ורמת החינוך המזמזעת של היום !
    רמת השוטרים מאוד ירודה . לא פעם ראיתי אותם צוחקים עם הנוער השיכור והמפריע .

  2. מאת עדי ברקוביץ‏:

    האם מישהו יודע מה מספרה של הצעת חוק זו- המטילה אחריות פלילית על הורים לילדים עבריינים