התפטרתי כי רציתי יותר קרוב ונוח – מגיעים לי פיצויים?

התשובה היא: בנסיבות מסויימות, כן.

מעשה שהיה כך היה: עובדת המתגוררת בשכונת אחת בירושלים, עבדה בשכונה אחרת בירושלים, במשרה מלאה (ראיית חשבון). לאחר שילדה וסיימה את החופשה, שבה לעבודתה, אך לאחר זמן קצר הודיעה למעסיקיה כי היא מתפטרת.

הסיבה להתפטרותה, הייתה, לטענתה: קשיי הנסיעות. העובדת הסבירה שבעבודה ממנה התפטרה, הייתה צריכה לנסוע כל יום באוטובוס, עם התינוקת, בעגלה, לביתה של המטפלת המתגוררת ליד העבודה, וכך גם בדרך חזור.. העבודה החדשה לעומת זאת הינה קרובה לבית, וגם המטפלת קרובה לבית. כמו כן העבודה החדשה דרשה ממנה פחות שעות ביום (7.5 שעות במקום מלאה).

העובדת ביקשה: שישלמו לה פיצויי פיטורים מלאים, על אף שהתפטרה, וזאת בהתאם לחוק הקובע כי התפטרות "לצורך טיפול בילד" לאחר לידה, מזכה בפיצויים.

המעסיקים סירבו: לשיטתם העובדת חיפשה עבודה משתלמת יותר, נוחה יותר, ואין קשר לטיפול בביתה. הם גפ טענו שהיא לא ביקשה הפחתה בשעות או הקלה, ולכן לא ניתנה להם ההזדמנות לבוא לקראתה!

העובדת השיבה לעניין זה: כי לא ציפתה שיילכו לקראתה, לאור העובדה שבזמן ההיריון נדרשה לעבוד עד השעה 21:00 בערב, ולא התחשבו בה כלל.

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע כי:

  1. עדות העובדת מהימנה – "ברור שניסתה לעבוד  אצל הנתבעת לאחר תום חופשת הלידה, כשהיא לוקחת עימה את התינוקת, אך לא הצליחה לעמוד בכך… התנהלותה עד להתפטרות מלמדת על רצון אמיתי לעבוד תוך כדי נשיאתה של התינוקת למטפלת הסמוכה לעבודה, ואי יכולתה לעמוד בקשיים שנבעו מכך".
  2. העובדת כן זכאית לפיצויי פיטורים: ההתפטרות לא בהכרח צריכה לאפשר להורה לבלות את מלוא זמנו בטיפול בילד, ומספיק שההתפטרות מאפשרת להורה שהות ממושכת יותר עם הילד.
פורסם בקטגוריה כללי, עבודה, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא התפטרתי כי רציתי יותר קרוב ונוח – מגיעים לי פיצויים?

  1. מאת רונן‏:

    לדריה שלום !!
    שמי רונן ויש לי בעיונת קטנה עם הארנונה,לא משהו שהייתי רוצה לפרט בכתב,ןלכן רציתי לבדוק אפשרות לפגישה ואז לפרט…
    בעייה נוספת יש לי,בחתימה על שטר ערבות על דירה של חברה,שבשל פיטורים נאלצה לעזוב טרם סיומו…ומכתב מעו"ד של השוכר בסך 90000 נשלח גם אליי…
    בעייה אחרונה,היא הבית המשותף בן 10 קומות שהפסיפס שלו נופל ומסכן את העוברים ושבים…ראיתי שגם האלמנטר הוא תחום עיסוקך…
    רונן-0548111071

  2. מאת דריה‏:

    רונן שלום,

    נא צור עימי קשר בטלפון המפורסם באתר, או ישירות למייל.

    בברכה,
    דריה