השתתפתי בתחרות באתר אינטרנט – ולא קיבלתי הפרס. מה עושים?

בית המשפט לתביעות קטנות בראשל"צ דן לאחרונה בתביעת אדם שהשתתף בתחרות אינטרנטית באתר "טלנירי", אשר, כאמצעי שיווקי, הבטיחה לגולש הזוכה, שיקבל חופשה בתורכיה.

החופשה שלא הייתה

התובע השתתף בתחרות וזכה, אך להפתעתו לא זכה לקבל את הפרס, ולכן הגיש תביעה.

הוא טען שגולשים אחרים יכולים היו להצטרף לחופשה בתשלום של 425 דולר, ולכן, שווי החופשה מבחינתו הוא 425 דולר. כמו כן תבע גם פיצוי בגין הפרת ההבטחה ועוגמת הנפש, ובסך הכל תבע 2,000 ₪.

טענת האתר

הנתבע הודה שבאמת הובטח לזוכה שיצטרף לנופש עם מנהלי הפורומים ומנהלי "טלנירי", אך בשל המצב שנוצר עם תורכיה החליט שלא לקיים את החופשה שתוכננה שם, ולכן לא צורף הזוכה לחופשה.

אז במקום אחר!

בעניין זה ציין הנתבע שלא הייתה כל התחייבות ספציפית היכן תתקיים החופשה או מתי, ולכן אין לו התחייבות להחליף את החופשה המתוכננת לחופשה אחרת, וכן ציין שהתובע לא זכה בתחרות ביושר.

ביהמ"ש קבע כי:

  1. עולה כי הנתבע אינו סבור שיש משקל להתחייבותו באתר, או שעליו לעמוד בה – ולא כך היא. עד היום לא יצאה אפילו הודעה מסודרת על ביטול זכייה!
  2. מאחר הוחלט לבטל את החופשה בתורכיה מטעם כזה או אחר, היה עליו להציע לתובע נופש חלופי שווה ערך.
  3. לגבי אופן הזכייה: לא הוכח שהתובע, שגייס מצביעים לזכותו, עשה זאת בדרכים לא כשרות.

נפסק:

הנתבע ישלם לתובע את שווי הנופש של החופשה שהובטחה בתורכיה, וכן הוצאות ועוגמת נפש, הכל בסך 2050 ₪.

מסקנה:

מנהלי אתרים: חוזה באינטרנט הוא חוזה לכל דבר. קוראים לזה "הצעה וקיבול". אתם הצעתם? הגולש קיבל את ההצעה? יש חוזה ויש לכבדו.

גולשים חביבים: לא תמיד זה קורה, אבל לפעמים הצדק יוצא לאור. המקרה הזה הוא הוכחה לכך שכדאי להתעקש לקבל את מה שמגיע לך, במיוחד אם עבדת לקראתו.

 

 

 

 

פורסם בקטגוריה חוזים, כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.