מפוטרים כל שנה מחדש ? זה אסור.

באתר YNET מופיעה היום הכתבה הזו, שמספרת על מתרגלת באוניברסיטה, בתחום מדעי הרוח והחברה, אשר בסוף כל שנת לימודים מפוטרת מינהלית, ומועסקת מחדש בשנה הבאה.

היא כותבת כך:

"כמובן מעדכנים אותי מראש על השינויים ואני יכולה לבחור לא להמשיך לעבוד. תודה. על שיפור של תנאי ההעסקה עם הזמן והניסיון אין בכלל מה לדבר. אני הרי לא צוברת ותק"….

וגם כי:

"אנו מתוגמלים עבור מינוי ספציפי: מתרגלים, בודקי עבודות ומבחנים. התשלום משתנה בהתאם להיקף הקורס או ביחס ישיר לכמות העבודות והמבחנים שאנו בודקים, כשברור לכל שאין שום קשר בין העבודה המצופה לבין התגמול עליה. פחות ברור למה האוניברסיטה לא נותנת שום מידה של ביטחון תעסוקתי לאנשים שהיא עצמה ממיינת, מקדמת ומעודדת, ושעליהם נשען עתיד ההשכלה הגבוהה בישראל".

בעניין זה הרחבתי בעבר, והבהרתי כי הדבר הוא בהחלט אסור לפי חוק!

שיטה זו נקראת "הדלת המסתובבת", בדיוק כפי שבדלת מסתובבת אנחנו יוצאים וחוזרים בדיוק לאותה נקודה. אותם מעסיקים נוהגים לפטר את העובד טרם סיים שנת העסקה מלאה, ולאחר תקופת צינון להשיבו בחזרה, בדיוק לאותו תפקיד….כך מרוויחים מעסיקי הדלת המסתובבת, פעמיים:

  • הם גם חוסכים את פיצויי הפיטורים (מפטרים לפני שנה),
  • וגם מונעים את הצטברות הוותק של העובד (בכל שנה הוא נחשב, שוב, עובד "חדש", ויהיה רשום לו בתלוש השכר 6 חודשי וותק, למשל, ולא 4 שנים). הצטברות וותק היא כמובן קריטית עבור עובדים, באשר זכויות סוציאליות שונות מחושבות בהתאם לשנות העבודה במקום.

לאור זאת שונה החוק, וכיום הוא קובע כי זכויות העובד יישמרו במשך 6 חודשים מיום הפסקת העבודה – קדימה! כך, כל עוד "ההפסקה" היא בטווח של עד חצי שנה, אין שום טעם בניתוק, כי העובד ממשיך לשמור על הוותק שלו (כולל התקופה הקודמת, טרום הניתוק, וכן נכללת תקופת ההפסקה).

חשוב לדעת.  

 

 

פורסם בקטגוריה חוזים, עבודה, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.