חברות הסלולר יודיעו לביהמ"ש איפה הייתם ביום ושעה מסוימים

האח הגדול מגיע לבית המשפט: בית המשפט לענייני משפחה בת"א, השופט יהורם שקד, 15.01.2012, קבע השבוע כי חברות הסלולר ימסרו לביהמ"ש מידע לגבי מכשיר מסויים, והאם הוא שהה בטווח נקודת השידור והקליטה הקרובה למשרד עוה"ד ביום שבו נערכה צוואה – שנסיבות עריכתה הוטלו בספק באותו מקרה.

מעשה שהיה כך היה 

ההליך דן בשאלת תוקפה של צוואת אשה מנוחה, סבתם של הצדדים. המנוחה ערכה 2 צוואות, כשצוואתה המאוחרת היא זו שעמדה לבירור.

עוה"ד שערך את הצוואה המאוחרת העיד כי המנוחה סרה למשרדו ללא תיאום מוקדם, ללא ליווי של איש וביקשה לערוך צוואה חדשה.

המבקשות טענו כי בלתי אפשרי שהמנוחה תגיע לבדה למשרדו של עוה"ד, בשל מצבה הפיזי באותה עת. לפיכך, ביקשו לאשש את טענתן באמצעות תוצאות איכון מכשירי הטלפונים הסלולריים של בני משפחת המנוחה, לרבות המשיב.

נפסק

יש לקבל את הבקשה. מהפן הפרוצדורלי, המשיב לא תמך את תגובתו בתצהיר, לכן אין בפני ביהמ"ש כל טענה עובדתית מצידו בהקשר לבקשה. טענת המשיב בדבר פגיעה בפרטיותו לא תוכל להישמע ללא תצהיר מטעמו. מהפן המהותי, הסוגיה כאן היא בירור רצונה החופשי של המצווה והאם נסיבות עריכת הצוואה המאוחרת עולות בקנה אחד עם רצונה החופשי.

ניתן צו

המורה לכל חברת סלולר למסור לביהמ"ש מידע בדבר מספר הטלפון של המשיב ביום עריכת הצוואה המאוחרת.

ניתן צו לכל חברת סלולר להודיע לביהמ"ש, בהתאם לאיכון מכשירו הסלולרי של המשיב, האם שהה המכשיר בטווח נקודת השידור והקליטה (אנטנה) הקרובה למשרדו של עוה"ד ביום עריכת הצוואה המאוחרת. 

הידיעה באדיבות עו"ד חיים רביה, אתר www.law.co.il

פורסם בקטגוריה טכנולוגיה, כללי, מסחרי, נדל"ן. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא חברות הסלולר יודיעו לביהמ"ש איפה הייתם ביום ושעה מסוימים

  1. מאת טליה‏:

    היי דריה, קודם כל ממש כיף לראות עורכת דין שבאמת מנסה ליצור איזה שהוא צדק..
    הסיפור שלי הוא כזה: היתי נציגה של פלאפון כשנה וחצי וכשעזבתי העברתי את הקו חברה על שמי, במשך חודשים שלמים מאז שעזבתי ביקשתי שלא יחיבו אותי על ספקי תוכן חיצונים , וכן חיובו , כל חודש הגיעו לי הביתה חשבונהות של בין 800-1000 שקל , וכל חודש שוחחתי עם המוקד הטלפוני על מנת לקבל זיכוי ויחסמו אותי , אחרי שהחליטו סוף סוף לחסום אותי , ולזכות , שוב חודש אחרי פתחו את זה עוד הפעם ובטענה שאני התקשרתי לבקש שיפתחו את זה.. ( נו באמת , ממש בא לי לשלם 1000 שקל ) בכל מקרה הסברתי את הנושא , ואת זה שבאמת ביקשתי , ובגלל שאני מכירה את חברת הסלולאר מקרוב אז גם רשמתי לעצמי כל יום שדיברתי עם נציגה ותאריך ושעה ומספר תיעוד, וככה הפנתי את הנציגה להביט בפניה שלי אצלהם במערת ,במשך כמה חודשים שאני בתהליך מולם , אמרתי שאני לא משלמת את החשבונית עד שהעניין לא יסודר , ושוחחתי איתם על בסיס יומי , בו כל פעם אמרו שיחזרו אלי ויבדקו ויסידרו את העניין ויזכו ולא נעשה כלום בנידון , באותו זמן ניידתי את המספר שלי לאורנג והמקרה שלי הועבר לטיפול משפטי של עורך דין , ושם היועצת שלו אמרה שעלי לשלם 9000 שקל בכרטיס אשראי בגין הציוד , והחשבונית , ואם אני לא אשלם זה בעוןד מספר ימים יגיע למחיר אחר ואולי לכפול מזה , בוא נתחיל מזה שעלות כל המכשירים שיש בידי + החשבונית מגיעים רק ל6550.. אז לא ברור לי איך זה קפץ ל9000 ביום הראשון שהיא התקשרה .. ועוד משהו , לפי מיטב הבנתי וידעתי , לא רשום בשום מקום אפילו בסעיפים הכי קטנים בחוזה שאם לקוח מגיע לחוב או לטיפול משפטי , הוא צריך לשלם עבור כל המכשירים בתשלום אחד ,( קראתי את כל החוזה שלי מילה במילה ואין שם שום איזכור לגבי זה שברגע שאני עוברת לטיפול משפטי עלי לשלם את כל המכשירים ) ועוד אני יודעת שלפי חוק ההסדרים אם לקוח שאסור לחברת התקשורת לגבות את עלות המכשיר בתשלום אחד בשום מצב אלא אם כן הלקוח מבקש זאת, אני באה בשאלה זאת מכיון , שאני אכן מעונית לשלם את חובי , ואפילו בתשלום אחד . אבל את יתרת המכשירים , ארצה להמשיך ולשלם ב36 כמו שנאמר לי וכמו שחתמתי ..,
    אשמח אם תוכלי לעזור לי בקצת מידע מה אוכל לעשות בנושא , ואם יש עילה להגיש תביעה ,( יש לי את כל המסמכים הנדרשים : חוזה עם החתימה שלי ושל הנציגה , חשבוניות רכישה + תאריכים , חשבוניות , שעות ותאריכים של פניות ) תודה רבה , והמשך יום נעים..טליה

  2. מאת אילנה הראל‏:

    חברות הסלולר בישראל חייבות להחזיק מאגרים של כל נתוני התקשורת זמינים לצרכים בטחוניים -כל סוגיה השונים שעברה (יוצאת ו/נכנסת) בין לקוחותיהם לבין אחרים,כגון: מיילים, sms, שיחות.
    ואיכון-כלומר היכן היה האדם בזמן דרוש.
    כלל לא משנה אם זה טלפון אנונימי ששולם מראש, ו/או מספר חסוי.
    ניתן לגלות בצו בימ"ש את כל התקשורת לסוגיה.
    הצרה הגדולה בישראל היא שחוקרים פרטיים עושים שימוש באיכון- זה פלילי- אך משתיקים את זה.