תבעת את המעסיק? אל תחשוש מטענות מופרכות שהוא מעלה כנגדך

כשעובד תובע את המעסיק שלו לדין, המעסיק – מצוייד בדרך כלל בסוללת עורכי דין ויכולת כלכלית – יכול לטעון כנגדו טענות לא פשוטות. הסוד הוא לא לחשוש, להגיע מוכן ולדבוק באמת: כך למשל, בית הדין לעבודה בבאר שבע פסק לאחרונה כי עובדת פוטרה שלא כדין, ובמהלך הפיטורים מעסיקתה הוציאה את דיבתה רעה, תפוצה בעשרות אלפי שקלים. מעבר לכך, בית הדין דחה את טענות המעסיקה כאילו העובדת הזיקה לעסק וצריכה לפצות אותו ב- 100,000 ₪…

 מעשה שהיה כך היה

התובעת מכרה במשך שנתיים נקניקים בסניף החברה (קרל ברג) באשדוד, עד שלפתע פוטרה ללא התרעה מוקדמת, וללא כל שימוע.

החברה טענה שהפיטורים אירעו לאחר שהתובעת נתפסה כשהיא מוכרת מוצרים במחירים נמוכים מאלה שקבעה הנתבעת (מכרה נקניק טוב במחיר של שאריות נקניק) – ובכך מעלה באמון שניתן בה.

טענת המעסיקה

החברה טענה גם, שהתובעת לא הייתה צריכה לקבל פיצויי פיטורים, ועליה להשיבם לחברה.

כמו כן נדרשה העובדת לשלם לחברה 100,000 ₪, בגין הנזקים שגרמה לכאורה לחברה.

בית המשפט קבע כי

העובדת פוטרה שלא כדין, ולכן מגיעים לה פיצויי פיטורים, הודעה מוקדמת ופיצויים בגין הפיטורים שלא כדין. כמו כן מגיע לה פיצוי בגין הוצאת לשון הרע, וזאת לאור מעמד הפיטורים המביש:

מכתב הפיטורים שוגר לסניף בפקס – חשוף לעין כל. התובעת אינה קוראת טוב עברית, והדבר היה ידוע לממוניה באותה עת בה שלחו לה את המכתב המכפיש בפקס. לאור זאת, אחד העובדים נאלץ לקרוא לה את המכתב בנוכחות עובדים אחרים.

נקבע כי עד לקבלת מכתב הפיטורים לא ידעה התובעת כלל כי היא חשודה בדבר כזה או אחר, וכי היא בסכנת פיטורים, וכי הפיטורים נחתו עליה כרעם ביום בהיר. כמו כן לא נערך לתובעת שימוע.

"התרשמנו, כי התובעת הינה עובדת ישרה והגונה, שמעולם לא הפרה הוראות שניתנו לה, ומעולם לא מעלה באמון שניתן בה, ואפילו לא קרוב לכך. התרשמנו כי התובעת פוטרה משיקולים זרים ועלומים, מבלי שהיתה כנגדה ולו טענה אחת".

נקבע כי כהחברה תשלם לתובעת כ- 40,000 ₪

10,000 ₪ בגין פיצויים שלא כדין.

22,000 ₪ פיצוי בגין לשון הרע כאמור.

2,464 ₪ – בגין חלף הודעה מוקדמת.

5,000 ₪ – הוצאות משפט.

פורסם בקטגוריה חוזים, מסחרי, עבודה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.