זה עוף או ציפור? בשניהם, אסור לירות

אמנם אינני עוסקת בתחום הפלילי, אך לא יכולתי שלא לעדכנכם בתוצאות כתב אישום שהוגש לאחרונה על ידי המשרד להגנת הסביבה, נגד חבר'ה שהחליטו לצוד להנאתם (?!) יונים ובעלי כנף אחרים, באזור שטחים חקלאיים של כפר הנגיד.

מכתב האישום עולה כי "ברכבם של הנאשמים… נמצאו 5 יונים ירויות….בשטח נמצאו שרידי חוגלה (עוף ממשפחת הפסיוניים, ד.כ.) אשר נצודה ע"י הנאשמים כאמור.

המאשימה ציינה עוד כי החוגלה הינה חית בר מוגנת… רובה הציד הוחזק ברכבם של הנאשמים כשהוא אינו ארוז בנרתיק, לנאשם 2 לא היה רישיון צייד וכי לא היה לנאשמים היתר למעשיהם".

הנאשמים הואשמו בין השאר בעבירות על החוק להגנת חיית הבר, אך הדיון הסוער התמקד דווקא בשאלת מיקום הציד (זאת מאחר וקיים איסור על ציד במרחק הקטן מ- 500 מ' מבית הנמצא בתחום ישוב).

מפתיע לגלות שדווקא בעניין האשמתו בביצוע הציד עצמו, אחד הנאשמים לא היסס כלל להודות כי:

"יצאנו כדי לצוד. אני לא מכחיש שצדנו 5 יונים".

אחד הנאשמים הודה והואשם, והשני לא הודה – ובית המשפט הרשיעו.

נקבע כי העבירות הינן חמורות מאוד, ושיש בהן פגיעה ממשית בערכי טבע. ואולם, מאחר והנאשם שהורשע הינו אב ל- 4, שמצבו הכלכלי והמשפחתי אינו פשוט, נגזרו עליו רק:

  • 4 חודשי מאסר על תנאי
  • קנס בגובה 10,000 ₪ (או 180 ימי מאסר תמורתם)
  • הוא חוייב לחתום על התחייבות בסך 10,000 ₪ למשך 3 שנים מהיום – ובה מתחייב שלא לעבור את אותן עבירות.

 ==================================

ואני פשוט יושבת פה ושואלת – איך?

איך זה הגיוני, שיש אנשים שרצח בדם קר של חיות זה התחביב שלהם, ממש משהו שהם מחבבים לעשות!

נשגב מבינתי.

נותר לי רק לאחל לנו שההרתעה בתחום הזה תלך ותגדל, ושה"תחביב" הזה ייעלם ממחוזותינו, ובהקדם.

פורסם בקטגוריה חוזים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא זה עוף או ציפור? בשניהם, אסור לירות

  1. מאת גיל‏:

    מה את תוהה? את אוכלת סטייק? שניצל? שיפודי פרגית? ואיך הגיעו לצלחת שלך? יש אנשים שבשבילם ציד הוא ספורט ובמקרה הז יש להניה שהם גם התכוונו לאכול את העופות האלה. אני מניח שבמסעדות יוקרה בפריז, כשיציעו לך פסיון, לא תתמהי כיצד נחת הדבר האפוי לצלחת כי מן הסתם צייד ירה בציפור.

    הבעייתיות במקרה הזה היתה כמובן בכך שהם צדו בקרבת מקום היישוב. יתר על כן, לצייד יש הסדרה חוקית במדינה ויש רשיונות צייד, ולא רק לעופות.
    כל עוד המין האנושי מתקיים על בשר, קשה לאמר שצייד אינו לגיטימי (ואני לא נכנס לדיון הקשה – צייד של אילו חיות, כי זה באמת דיון קשה, אבל מבוסס בעיקרו על נורמות והרגלים עליהם חונכנו, ולא על עקרון אי-הרג מוחלט)

  2. מאת דריה‏:

    מגיב יקר,

    למקרא פסק הדין המלא, ולאור תיאורי פגרי היונים שהיו זרוקים ברכב, ובשטח, קשה לי מאוד להאמין שהם צדו אותם על מנת לאכול אותם.
    פגרים של ציפורים שירו בהם באופן לא מוסדר, זה לא נשמע לי בדיוק כמו מתכון לשבת…ואני לא רוצה להיכנס לתיאור הפיזי המדוייק.

    בכל מקרה, שבת שלום ומבורך.