תובע ייצוגי ישלם לחברה שאותה תבע 50 אלף ₪ פיצוי

תביעות ייצוגיות זה מכשיר מצויין, אך גם בו יש להשתמש באופן מחושב וזהיר.

לאחרונה החליטה ד"ר מיכל אגמון-גונן, שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א, לחייב את מי שהגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת פרטנר, לשלם לחברה את הוצאות המשפט שלה בסך של 50 אלף ₪ !

הבקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לפני כשנה, על 98 מיליון ש"ח, וזאת בנושא של שינוי תוכנית סלולר, ואי יכולתו לבטל את התכנית בשל נסיבות שנעוצות בפרטנר.

השופטת קבעה כי "בתביעה זו לא הראה המבקש ולו לכאורה עילת תביעה אישית".

כן הוסיפה השופטת כי "קשה לקבל את טענתו כי לא ידע כיצד לבטל את התוכנית. טענותיו של התובע הן טענות סרק במובן שלא טרח להתקשר ולו בשיחת חינם לחברת פרטנר".

השופטת כתבה שם כי "תביעה ייצוגית עלולה להביא לנזק כלכלי אדיר, ולכן חייבות החברות להתגונן בצורה מעמיקה וראויה …." וכן כי "הגשת תביעות סרק מביאה להצפת בתי המשפט", ו- "הדבר גורם לפיחות במעמד התביעה הייצוגית וזוהי פגיעה קשה במוסד חשוב זה".

לדברי השופטת, אם תאפשר לתובע להסתלק מתביעת סרק ללא כל עלות, הדבר יעודד תובעים פוטנציאליים נעדרי כל עילה או ראיות להגיש תביעות סרק חסרות סיכוי. לכן, "ההוצאות לא יכולות להיות סמליות, שאחרת לא ישיגו את המטרה".

 

ומה אני אומרת?

 

פסיקה זו היא פסיקה קשה, שכן הסכום שנקבע כפיצוי, עבור אדם פרטי שצריך לשלם אותו לחברה, הוא גבוה מנשוא.

מצד שני, אין ספק שדברי השופטת הם נכונים, וזו לא פעם ראשונה בה קוראים בתי המשפט לעודד שימוש זהיר בכלי זה של תובענה ייצוגית.

אם אתם שוקלים הגשת תביעה ייצוגית, הקפידו, כפי שציינתי כאן בעבר, על הוכחת עילת התביעה האישית שלכם, זהו עניין אקוטי.

 

 

(הידיעה באדיבות אתר THE MARKER, מדור דין וחשבון).

 

פורסם בקטגוריה חוזים, סלולר, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.