נהג אוטובוס התבטא בגזענות – וישלם פיצוי בגובה 60,000 ₪


מעשה שהיה כך היה

בכתב אישום שהוגש כנגד נהג אגד ונגד החברה, נטען כי הנהג פנה לנוסעת, בת העדה האתיופית, בדברי בלע גזעניים, ובין היתר אמר לה שאינו מעלה אתיופים שחורים לאוטובוס וכי באתיופיה לא היה להם אוטובוס ולא היה להם אפילו נעליים, אז למה שהיא לא תלך ברגל.
כן אמר לה, כי האתיופים תפסו גובה מאז שעלו לארץ, ובתגובה לכך שהשיבה לו כי כך ידבר אל אמו, אמר לה- "מי הביא השחורים האלה לארץ", והוסיף, כי האתיופים אינם יהודים וכי את כל הכושים האלה יש להחזיר לאתיופיה, וכן כי האתיופים הם עם טיפש המזיק לארץ ולא שייך אליה.
בית משפט השלום בראשל"צ הרשיע את אגד ואת הנהג בעבירות של אי הפעלת שירות סדיר והתנהגות בלתי נאותה כלפי נוסע: "אין אדם יכול לשנות מצבע עורו. כל חטאה של המתלוננת היה צבע עורה ומקום היוולדה", כתב סגן הנשיאה, השופט אברהם הימן וקבע, כי דבריו הגזעניים של הנאשם ראויים לסלידה בלשון המעטה. השופט ציין את התרשמותו מכנות כאבה של המתלוננת נוכח הדברים הקשים שהוטחו בה, כפי שהובע בעדותה, ואת המאמצים הרבים שהשקיעה לאחר שעלתה לארץ ממקום נידח, להתקבל בחברה הישראלית ולרכוש השכלה.
"והנה בא אדם שצבע עורה היה לו לצנינים ובמקום אשר יבלע הצנינים הטיחם כלפי המתלוננת האומללה", כתב השופט והוסיף, כי התנהגותו הגזענית של הנהג מקבלת משנה תוקף לאור העובדה כי מדינת ישראל היא מדינת קיבוץ גלויות, אשר מצריכה נקיטת פעולות ברורות לביעור הגזענות באשר היא, ויתירה מכך, חטאו גדול שבעתיים בהשפלת המתלוננת לאזני נוסעי האוטובוס.
כן נפסק, כי יש להחמיר עם הנאשם אשר לא הביע ולו שמץ של חרטה על הדברים, וסייג את התנצלותו בכך שהמשיך לטעון כי לא אמר את הדברים, מה גם שנוכח התנהלותו זו נאלצה המתלוננת להעיד ולחוות שוב את ההשפלה (הנהג כפר במיוחס לו, אך התנצל על הדברים שלטענתו לא אמר והגיש לבית המשפט מכתבי הוקרה מנוסעים אחרים ששירת).
לסיכום
אגד תשלם קנס של 5,000 שקלים, תחתום על התחייבות שלא לעבור עבירה שכזו במשך שלוש השנים הבאות, ותפצה את המתלוננת ב 10,000 שקלים
הנהג ישלם קנס של 5,000 שקלים, יחתום על התחייבות דומה ויפצה את המתלוננת ב- 60,000 שקלים. כמו כן רשיון הנהיגה הציבורי שלו נפסל על תנאי.

[הידיעה באדיבות מערכת אתר "פסק דין"]

פורסם בקטגוריה חוזים, מסחרי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.