מסרתם את הנייד לתיקון והזכרונות נמחקו? דרשו פיצוי!

כולנו מכירים את הרגע בו הנייד שלנו נמסר לתיקון במעבדה: אנחנו נפרדים ממנו כמו מקרוב משפחה אהוב, ועד שהוא לא חוזר אלינו, שלם ובריא, אנחנו לא באמת מצליחים להירגע…..

בית המשפט השלום בירושלים פסק לאחרונה בעניין זה כי סלקום, שמחקה את כל המידע שנאגר במכשיר של  התובעת, תפצה אותה בסך של 6,000 ₪.

מעשה שהיה כך היה

מכשיר הטלפון הנייד של התובעת נמסר לתיקון והוחזר לאחר שכל המידע שנאגר בזיכרון המכשיר נמחק.

יודגש כי התובעת פנתה וביקשה שלא יימחק המידע השמור במכשיר, גם אם מטעם זה לא יתוקן, אך למרות זאת המידע נמחק.

החברה מצידה, הבהירה מראש שאיננה אחראית לשמירת המידע המצוי במכשיר שנמסר לתיקון ואף אינה אחראית לגיבוי מידע זה.

בית המשפט קבע

מאחר והתובעת פנתה מספר פעמים לנתבעת וביקשה שהמידע לא יימחק, היה על הנתבעת לעצור את תהליך התיקון ולהחזיר את המכשיר לתובעת. משלא עשתה כן, הרי שהתרשלה כלפי התובעת.

נקבע כי לא הובאה כל ראייה ממשית לנזק או באשר להיקף המידע שנשמר במכשיר ונמחק.

אף לא הובאה ראיה כי מדובר במידע שאינו ניתן לשחזור במאמץ סביר.

כיום ידוע כי מכשיר טלפון מהווה מעין "מאגר מידע פרטי נייד" של בעליהם, אך עדיין, אין בכך ללמד בהכרח על היקף המידע ששמרה התובעת ועל הקושי הכרוך בשחזורו.

העובדה שהתובעת לא טרחה לדאוג לגיבוי של כל המידע שהיה אגור במכשיר, לא רק מצביעה על רשלנות תורמת מצדה, אלא מחלישה את טענתה באשר לחשיבות המידע. המידע הנאגר בכל אותם מכשירים ממוחשבים, גם עשוי להיעלם כמעט בהרף עין. מסיבה זו, במקביל להתפתחות הטכנולוגית, גם מתפתחים אמצעים רבים לגיבוי כל המידע ואף ישנה מודעות רבה לצורך באותם גיבויים.

ניתן לגבות בנקל מידע השמור באותם מכשירים באמצעות אתרי אינטרנט המספקים שירותי גיבוי, שמירת המידע במחשבים אישיים, בתקליטורים חיצוניים, באמצעות disk on key ועוד אינספור אמצעים פשוטים, זמינים וזולים. חזקה על מי ששומר במכשיר הנייד מידע כה חשוב, שגם ידאג לגבותו.

לסיכום

הנתבעת תשלם לתובעת 5,000 ש"ח והוצאות בסך 1,000 ש"ח.

מסקנה?

  1. גבו את החומר.
  2. טרם מסירה, התריעו תמיד בכתב בפני החברה שיש לכם חומר חשוב במכשיר, ושלא תמחק אותו, גם במחיר של אי תיקון (אם זה רצונכם). שמרו העתק.

פסק הדין באדיבות אתר www.law.co.il.

פורסם בקטגוריה סלולר, צרכנות וסלולר, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.