השאיר את בנותיו הקטנות ללא השגחה – וקיבל מאסר על תנאי וקנס

מה דינו של אב שהשאיר את בנותיו הקטנות ללא השגחה בבית גרושתו (אימן), בשעה שידע שהיא שוהה הרחק משם – ולא תוכל להגיע למקום מיידית? בית משפט השלום בנתניה ראה את הדברים בחומרה, וקבע כי יושת עליו מאסר על תנאי פלוס קנס בגובה 2,500 ש"ח.

מעשה שהיה כך היה:

אתר פסק דין מדווח כי באחד מימי שבת, בשעות אחר הצהריים, החזיר הנאשם את שתי בנותיו הקטינות, שהיו אז כבנות שנתיים וחצי וחמש וחצי, לבית אמן, עמה היה נתון בהליכי גירושין. הוא עשה זאת למרות שידע כי האם שוהה בבית הוריה, ולא תוכל להגיע באופן מיידי ולהשגיח על הבנות. בכל זאת עזב את המקום והותיר אותן לבדן וללא השגחה. האם הצליחה בתוך זמן קצר לאתר שכנה אשר לקחה את הילדות תחת השגחתה עד להגעת האם למקום.

הנאשם כפר במיוחס לו וניהל את משפטו עם תום. המדינה עתרה להטלת מאסר שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס. הסנגורית עתרה לקבל תסקיר שירות המבחן אשר יוכל להתייחס לאפשרות ביטול ההרשעה וזאת נוכח עברו הנקי של הנאשם, כאשר לטענתה במקרים דומים ואף חמורים יותר, נמנעו בתי המשפט מהרשעה.

השופט חגי טרסי קבע, כי אמנם לילדות לא נגרם כל נזק ישיר, אולם עצם הסיכון המשמעותי שיצר הנאשם כלפי בנותיו הקטנות מצדיק לגזור עליו עונש אשר ירתיע אותו ואחרים מביצוע עבירות דומות בעתיד.

השופט דחה את עתירת הסנגורית להורות על הכנת תסקיר או לשקול ביטול ההרשעה, לאחר שקבע כי מעשי הנאשם הינם מעשים חמורים שבוצעו באופן מודע ומכוון, במסגרתם ביקש לנקום באם הבנות כשהוא משתמש בבנותיהם המשותפות ככלי משחק במאבקי הגירושין.

"מדובר במעשה מופלג בחומרתו, כך שגם אם מדובר באירוע בודד אשר אינו מאפיין את התנהלות הנאשם ואף לא את הקשר התקין עם בנותיו, לא ניתן להתייחס אליו בקלות ראש ולעבור לסדר היום, כאילו לא אירע דבר. כתב  השופט .

לעניין העונש, נקבע כי יש לקחת בחשבון כי עד היום עומד הנאשם בכפירתו ואינו נוטל אחריות, ומאידך כי מדובר באדם כבן 41 אשר אין לחובתו הרשעות קודמות, הוא נוטל חלק פעיל בגידול בנותיו ובפרנסתן ונמצא בקשר טוב עימן, ונראה כי אכן מדובר באירוע חריג.

לפיכך נקבע, כי בנסיבות המקרה, יש להימנע מהשתת מאסר בפועל ולהסתפק בענישה צופה פני עתיד, לצד קנס משמעותי, ולכן גזר השופט על הנאשם 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 2,500 ₪.

פורסם בקטגוריה חוזים, כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.