ללכת לעבודה – עם הילד!

כאם עובדת בישראל, את לא נהנית מילדייך כפי שהיית רוצה: גם אם את עובדת עד 16:30, ומצליחה לקחת את הילד שלך כל יום בשעה 17:00 מהגן, זה עדיין לא באמת מספיק… מן הסתם אתם קופצים אחרי הגן לעשות כמה סידורים ביחד, אולי מכולת וירקות? אולי קניית מתנה לגיסתך וקפיצה לתופרת? זה בכלל לא משנה. אתם נכנסים הביתה רק ב- 6, אפילו 7, מה שמשאיר לכם זמן לארוחה, מקלחת ולישון. אם יש לך 2 ילדים, או 3, הסידורים גדלים מן הסתם, וזמני ה"ביחד" מצטמצמים עוד!

כאב עובד בישראל, המושג "משרת אב" רחוק מלהיות מוטמע במציאות שלך ושל כמותך… והסיכוי שאתה מצליח לצאת יותר מפעם – פעמיים בשבוע הביתה לפני 6 בערב הוא נמוך. כך או כך, זמן איכות גדול ההורים כאן לא מקבלים עם ילדיהם, בכל אופן לא בימי החול של השבוע, והשגרה השוחקת אינה מיטיבה עם אף אחד מהצדדים. שלא לדבר על מחירי החינוך הגבוהים, גן לגיל הרך עולה אלפי שקלים בחודש, ויכול להגיע לחצי ואף יותר ממשכורת ההורה.

רוחות של שינוי

אבל יש מי שמנסה לשנות את הנוהג הנפסד הנ"ל, בדרך מעניינת. כך הונחה על שולחן הכנסת, על ידי חה"כ אמנון כהן, הצעת חוק מעניינת ושמה "מעונות יום במקומות עבודה, התשע"ג–2013".

שם מוצע כי כל מקום עבודה, בו מועסקים 100 עובדים ומעלה, וגם משרדי ממשלה או רשויות מקומיות, יחוייב להעמיד לרשות העובדים בו, שהם הורים לילדים, מעון יום עבור ילדיהם: 

-מדובר בילדים מתחת לגיל 5 (שאז מתחיל לחול חוק לימוד חובה);

– כל עוד יש 10 ילדים לפחות שאמורים לשהות במעון היום;

– כאשר המעון יפעל בשעות העבודה הרגילות הנהוגות במקום העבודה.

מטרה כפולה

הצעת חוק זו, מטרתה הרשמית היא לעודד יציאה לעבודה של הורים, בלי שייאלצו לוותר על העבודה בשל היותם מטופלים בילדים. לטעמו של מגיש ההצעה, הורים רבים – בעיקר נשים, ובמיוחד במשפחות חד הוריות – נאלצים לוותר על יציאה לעבודה בשל ההוצאות הרבות הנדרשות בעבור השגחה על הילדים בשעות עבודתם.

אני חושבת שניתן לתפוס כאן 2 ציפורים במכה אחת, ומעבר להטבה הכלכלית, גם לקרב את ההורים לילדיהם ולהגדיל את הזמן שהם מבלים ביחד. הנסיעה המשותפת בבוקר עד לעבודה, והידיעה שילדיי יימצאו בסמוך אליי, כשאני יכולה לבחור להעביר את ארוחת הצהריים שלי, למשל, במפגש קצר עמם, ואפילו בצפייה מרוחקת בהם משחקים, היא ידיעה מעודדת ומרגיעה עבור הורים רבים.

(הצעות חוק דומות בעיקרן הונחו בעבר על שולחן הכנסת על ידי ח"כ אורית נוקד, וח"כ שלמה מולה).

פורסם בקטגוריה כללי, עבודה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.