תובענה ייצוגית חדשה: רק אשכנזים ממונים לתפקידי שפיטה

במסגרת התובענה היצוגית הנ"ל, המתנהלת בימים אלו מתחת לאפנו, ניתנה השבוע החלטה מעניינת, אשר עלולה לסיים את הסאגה עוד לפני שהתחילה..

מדובר בתובענה ייצוגית שהוגשה על ידי עו"ד, תושב חוץ (צרפת), המאמין כי מדינת ישראל מונעת מ"ספרדים" להתמנות לתפקידי שפיטה בארץ, ומעדיפה למנות פרקליטים אשכנזים.

הפקדת ערובה

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, שקיבל את התובענה, קבע כי כתנאי לדיון בה, המבקש יצטרך ליתן ערובה לתשלום הוצאות המדינה (נגדה הוגשה התובענה). המשמעות של "ערובה" היא למעשה הפקדת סכום כסף מסויים, המבטיח כי ניתן יהיה לשלם לנתבע את הוצאות המשפט שלו, במידה והתובענה תידחה. אם לא תופקד ערובה, אין לנתבע ביטחון כי יהיה לו ממי לגבות את הוצאותיו בסוף הדרך.

בנוסף, הערובה נועדה "לסנן" מגישי תובענות סדרתיים שאין להם עניין אמיתי בתובענה, בבחינת שיטת מצליח: אלו אמורים להירתע מהגשת תביעת סרק במקרים בהם יצטרכו להשקיע מכספם האישי בתובענה.

בקשת רשות ערעור

בעקבות קבלת ההחלטה, הגיש המבקש לבית המשפט העליון "בקשת רשות ערעור" על ההחלטה. המבקש טען כי ההחלטה לצוות על מתן ערובה לתשלום הוצאות אינה יכולה לחול על "נתין זר" (המבקש, המתגורר בצרפת).

ואולם, לצערו, הבקשה נדחתה (כבוד השופט א' גרוניס): בית המשפט הסביר שמטרת הערובה היא לשמור על האינטרסים של הנתבע, ושל המערכת (מניעת בזבוז משאבים בגין הליכים חסרי תוחלת). במקרה דנא, כך נקבע, מדובר בתובענה ובבקשה ה"מעוררות ספק רב לגבי סיכוייהן" וכי "הטיעון המהותי שבהליך, בעניין הפלייה באשר למינויים לתפקידי שפיטה, אינו בעל סיכוי ממשי".

לאור אלו, קיימת הצדקה להפקדת ערובה גבוהה.

לסיום

עתה, יצטרך המבקש להחליט אם הוא מתכבד ומפקיד ערובה בסך 100,000 ₪ להבטחת הוצאת המדינה, או "יורד" מהתהליך.

ואם הוא כן יפקיד את הסכום, יהיה מעניין מאד לעקוב אחר התפתחות התובענה, והמסקנות שבית המשפט יגיע אליהן בעקבותיה…

 

פורסם בקטגוריה מסחרי, צרכנות, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת בנושא תובענה ייצוגית חדשה: רק אשכנזים ממונים לתפקידי שפיטה

  1. מאת מני‏:

    עוד סאדה נגד קובץ יהודים , הצרפתי צודק , והמדינה באופן גזעני תמיד צודקת,
    זה נכון עד היום הזה, ואלו חלק מהסיבות של שואת היהודים באירופה , היהודים הביאו זאת לעצמם , והחיים כאן והעובדות מוכיחות זאת , מאמין שתבוא עלינו שוב שואה וגלות. זה ההסטוריה שלנו לצערינו, והכול בגלל מעשינו והאגואיסטיות שבמנטליות