פיטרו עובדת חולה – וישלמו לה כ- 80 אלף ש"ח

מעשה שהיה כך היה

עובדת של חברת "יפעת" (ליקוט והפצה של מידע תקשורתי), אשת פרסום בת 58, עבדה ביפעת במשך 7 שנים, ובעודה שוהה בביתה בחופשת מחלה, הגיעו לביתה נציגי "יפעת" ומסרו לידה מכתב פיטורים.

התובעת הגישה תביעה לבית הדין לעבודה בתל אביב, ודרשה לקבל פיצוי בגין הליך הפיטורים שלא כדין, וכן דרשה לקבל ממעסיקיה השלמת פיצויי פיטורים. התובעת טענה כי מעסיקיה לא ערכו לה שימוע כדין, וכי פיטוריה מבוססים, בין היתר, על כך שדרשה השלמת תשלומים לפנסיה. עורכי הדין דניאל פלד ושמעון בר-עם ממשרד כהן, וילצ'יק, קמחי ייצגו את התובעת.

טענות החברה

החברה טענה כי התקבלה החלטה לצמצם את תקני המחלקה בה עבדה התובעת, והיא סירבה לצמצום היקף משרתה – ומכאן הפיטורים. כן טענה התובעת כי אין קשר בין בקשות העובדת להשלמת תשלומים, לפיטוריה.

פסק הדין

בית המשפט מתח ביקורת על התנהלות החברה, כדלקמן:

  1. …"לפנינו פיטורים שלא כדין, בשל הפרת זכות השימוע ובשל אי מילוי חובת ההגינות בה חב כל מעסיק לעובדיו. חובת הגינות המידתיות ותום הלב מחייבות כל מעביד להימנע ככל הניתן מביצוע שימוע לקראת פיטורים בעת שהעובד שוהה בביתו בשל חופשת מחלה. כך דעתנו אף לגבי ההחלטה הסופית בדבר פיטוריו של עובד שכזה. ראוי לדחות אותה במידת הניתן עד להחלמת העובד ושובו למקום עבודתו".
  2. "התובעת, אשת מקצוע מסורה, שלא שמענו ולו טרוניה קטנה ביותר על איכות עבודתה. תהא הסיבה האמיתית לפיטוריה אשר תהיה, היא היתה זכאית שינהגו בה אחרת. כך ככלל, ובמיוחד שבמועד פיטוריה מלאו לה 58 שנים, גיל שבו קשה יותר למצוא מקום עבודה חלופי. אין להשלים עם מצב שבו מגיע מעביד אל ביתה של עובדת ותיקה, השוהה בביתה בחופשת מחלה, עם מכתב פיטורים מוכן בכיס".
  3. נקבע גם כי יפעת לא קיימה את הוראות החוק במישורים נוספים (העלאת תנאי ההעסקה המעודכנים על הכתב באופן שישקף את תשלום הפיצויים המלא וכיו"ב).

 

למעשה בית הדין התקומם כנגד הדרך בה פוטרה העובדת, בת 58, כשהיא חולה בביתה, מבלי שניתנה לה אפשרות אמיתית למנוע את הפיטורים (ולכך הרי נועד הליך השימוע)!

 

הפיצוי

לאור התנהלות זו, נקבעו פיצויים גבוהים כדלקמן:

 

  • פיצוי על פיטורים שלא כדין בסך 49,000 ₪.
  • השלמת פיצויי פיטורים בסך 13,521 ₪.
  • השלמת הפרשות לקרן פנסיה בסך 600 ₪.
  • שלושת הסכומים יישאו הפרשי הצמדה וריבית מיום הפיטורים (15.10.08) ועד ליום התשלום בפועל.
  • ישולמו הוצאות התובעת בסך 10,000 ₪.

ואני אומרת?

 

YOU GO GIRL!

אני אוהבת דון קישוטיות שלא מוותרות, ולא מקבלות התנהגויות כוחניות של תאגידים כפשוטם.

 

 

פורסם בקטגוריה חוזים, עבודה, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.