10 טיפים לחיסכון בהוצאות התקשורת הסלולרית

אם הוצאות התקשורת חונקות אתכם, אתם רוצים להוזיל את העלויות ולא יודעים איך – בואו למדו כיצד עושים זאת נכון. המאמר באדיבות אתר http://www.teleco.co.il/:

מרבית העסקים מבזבזים מאות אלפי ₪ בשנה על תקשורת סלולרית על שירותים מיותרים או שאינם בשימוש, ותורמים לגידול בהכנסות ספקיות התקשורת בכל שנה. למרות פתיחת שוק התקשורת לתחרות וההזדמנויות הרבות הקיימות כיום בשוק להוזלת עלויות התקשורת הוצאות התקשורת של העסקים לא רק שלא יורדות, אלא עולות בשיעור ממוצע של כ 6-7% בכל שנה.

לנוחיותכם אנו מצרפים רשימה חלקית של הטעויות הנפוצות בניהול הוצאות הסלולר במרבית העסקים בארץ והמלצות ליישום לצורך חיסכון בהוצאות התקשורת הסלולרית:

  1. השוואת מחירים – אמנם לרוב המחירים קרובים, אך ככל שיש תחרות גדולה יותר ככה יש שונות גדולה במחירים. אתם מוזמנים להתקשר לחברות האחרות ולברר לגבי חבילות משולבות או הטבות שניתן לקבל בהחלפת ספק סלולרי. המהלך הזה יכול לחסוך לא מעט.
  2. עברו למסלול VPN – במידה והתקשורת הפנים אירגונית (בין עובדי החברה) מאופיינת בכמות גדולה של שיחות וכמובן זמן אוויר, מומלץ ואף רצוי לעבור למסלול זה (בעלות קבועה חודשית).
  3. תא קולי – במידה והדבר אינו מחוייב יש לשקול שימוש בתא קולי שהרי זמן ההאזנה להודעות נחשב כזמן אוויר (במרבית המקרים).
  4. SMS – אם הדבר אינו פוגע באופי העסק מומלץ להעביר הודעות SMS לביצוע תזכורות (במקום ביצוע שיחות). מתאים במיוחד לתזכורות של קביעת תורים. במקרה שכזה מומלץ לבדוק שילוב של חבילות SMS בתוכנית.
  5. פיצול חשבונית – כדי לגרום לבקרה על ההוצאות מומלץ לעבור לתוכנית של פיצול חשבונית. במקרה שכזה המעסיק משלם על הוצאות הסלולר עד לסכום שהוא קובע, ומעבר לכך החשבון ישולם על-ידי העובד.
  6. חבילות גלישה – אם אתם צרכני אינטרנט סלולרי, קנו חבילת גלישה מסודרת ומוגדרת לפי הצרכים שלכם.
  7. "חתונה קתולית" – מפעילי הסלולר מנסים לקשור את העסקים בחוזים עם עלויות של דמי יציאה גבוהים, גם עם סיימתם תקופת התקשרות של 3 שנים ויצרו למעשה תופעה חדשה הנקראת תופעת "החוזה המתגלגל" באמצעות סעיפי האותיות הקטנות שאף עסק לא שם דגש עליהם במסגרת המו"מ מול ספקי הסלולר.
  8. אופטימיזציה של מסלולים ותעריפים – יש להקפיד לבצע בקרה שוטפת על הוצאות הסלולר ולהפעיל תוכנית תמחור מתאימה לכל מכשיר סלולרי בעסק עפ"י ממוצעי השימוש של העובד. בנוסף, חשוב להקפיד על שינוי תעריפים ומבצעים שונים המשתנים מעת לעת כדי לבצע אופטימיזציה של תוכניות תמחור המותאמות במיוחד עבורכם. ומעל לכל מומלץ להיות קשובים לשינויים בתעריפים ובתוכניות המוצעות על-ידי חברות הסלולר.
  9. לא גלשת לא שילמת – מרבית העסקים רוכשים מכשירי דור 3 עם חבילות גלישה שאינן בשימוש שוטף עבור רוב העובדים שאינם גולשים באמצעות המכשיר הסלולרי שלהם. יש להקפיד להגדיר מדיניות שימוש בעסק ולהגדיר חבילות מותאמות לצריכת השירותים של העובד. גם במידה והחלטתם לרכוש מכשירי דור 3, ניתן לדרוש מהמפעיל הסלולרי לחסום את שירותי הגלישה הסלולרית ולא לשלם בגינם.
  10. רכישת מכשירים מהספק הסלולרי – יש להקפיד לבדוק את כדאיות רכישת המכשירים הסלולריים מהספק הסלולרי. במקרים רבים זיכוי בדקות השימוש מותנה במינימום שימושים בכל מכשיר ומעל 50% מהמכשירים לא נהנים מהזיכוי בדקות צריכה או נהנים חלקית מהזיכוי וזה מתבטא בחיובים גבוהים בחשבונית החודשית.

פורסם בקטגוריה חוזים, טכנולוגיה, סלולר, צרכנות וסלולר, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה אחת בנושא 10 טיפים לחיסכון בהוצאות התקשורת הסלולרית

  1. מאת ערן‏:

    הי דריה
    שאלה.
    אני במסגרת הסכם עסקי של מכבי ללקוחות פלאפון
    בחוזה שהם מבקשםי שאחתום עליו אני מחויב לקחת חבילת גלישה בעלות של 11.5% וקנס יציאה מהחבילה הוא 100 שח
    הם טוענים שהחוק של 8% מהחשבון החודשי כפול מספר החודשםי שנותר אינו חל על שירותים שונים כגון חבילת גלשיה וזכותם לקחת 100 שח קנס. האם זה נכון?